NOTRE DAME DU CORAL

pepbarberanotredameducoral

Notre Dame du Coral està ubicada al Vallespir, una comarca de la Catalunya Nord que ha estat fins a finals del segle XIX una de les principals zones mineres dels Pirineus. La ruta que proposem fa un recorregut per la vall del torrent del Coral. Començant al coll d’Ares, a la frontera amb França, pujarem al Montfalgars, des d’on podrem tenir una vista magnífica del Canigó i els Pirineus més orientals, com el Comanegra i una mica més enllà la Bassegoda. Seguirem la carena amb una pronunciada baixada i ens endinsarem en un bosc a mà esquerra fins a Can Pubill i d’aquí fins a la pista que ens conduirà a La Menera. És un descens suau però continuat fins aquest bonic poble. Pràcticament passat el poble trobarem un sender que ens portarà al santuari per dins d’un bosc espectacular, frondós i humit a mesura que anirem guanyant alçada de nou. Un cop arribat al nostre destí podríem retornar al punt de partida seguint el camí fins a la pista del començament però hem optat de baixar fins al fons del torrent i sortir al coll de la Cella, la qual cosa heu de tenir present per tal d’anar amb més d’un vehicle.