BARCELONA

pepbarberabarcelona

Aquesta ruta la comencem al parc Cervantes de la ciutat de Barcelona, a l’avinguda d’Esplugues. Aquest recorregut és una passejada agradable pel cor de la ciutat, tot baixant per la Diagonal, amb molta paciència entre semàfor i semàfor arribarem a la plaça de Francesc Macià, un punt una mica conflictiu en el que haurem d’estar molt atents pel volum de vianants i cotxes, sempre seguint el carril bici. Seguirem per la Diagonal, en principi el carril de mar és de baixada i el de muntanya de pujada, fins a creuar el Passeig de Gràcia. És curiós anar observant com van canviant el barris, els edificis, la gent… i arribem al Passeig de Sant Joan, aquí les indicacions per on passar són una mica confuses. Una mica més avall, a l’alçada del carrer Sardenya, i abans d’arribar al carrer de Marina que és per on girarem en direcció a mar, el carril bici gairebé desapareix i s’ha d’escollir molt bé per on passar. Un cop al carrer Marina, on ja intuïm el mar, només cal deixar-se portar, travessem la Gran Via, la Meridiana amb el tram, l’avinguda Icària, la ronda Litoral (per damunt) i finalment el passeig Marítim de la Barceloneta. Aquí ja us podeu decidir per donar una volta per la platja, prendre una cerveseta, o asseure’s i mirar com passeja la gent amunt i avall. I ara tornar, que tot i el desnivell, la veritat és que és molt assequible, pot ser només l’últim tros entre la zona universitària i el parc Cervantes us costarà una miqueta. Hem fet una petita variant per tornar, que és pujar pel passeig de Sant Joan fins a la Diagonal.